Cíl
Vyřadit všechny protivníky nebo shodit všechny terče na protivníkově straně.
Hřiště
Typicky obdélník o velikosti volejbalového hřiště (18x9m). Na hřišti jsou rozmístěné překážky dle zvoleného tématu hřiště. Na každé straně je 1 velká a 4-6 malých (podle počtu hráčů).
Popis hry
Sherwood battle klasik je podobný vybíjené, jen místo jednoho míče hráči používají každý svůj luk a 2-4 šípy na osobu. Na začátku jsou a) všechny šípy uprostřed b) každý hráč má šípy u sebe c) u sebe má hráč 1 šíp a zbytek je uprostřed. Hráči začínají na nejvzdálenejších okrajích hřiště. Během hry se hráči snaží zasáhnout soupeře pomocí šípů. Šípy je možné sbírat jakékoliv a kdykoliv.
Pokud je hráč zasažen (kamkoliv včetně luku) je vyřazen, odloží šípy a opouští hrací plochu. Vrátit se může pouze pokud jiný nevyřazený člen jeho týmu shodí jeden z malých terčů na soupeřově straně nebo rukou chytí letící šíp. Pokud hráč chytí šíp, který ho zasáhl, tak není vyřazen, ale ani nevrátí jiného hráče do hry (v podstatě vrátí sám sebe :-) ).?
Oživený hráč začíná za velkou překážkou s jedním šípem.
Taktická možnost – lukostřelecká jednotka. Jeden hráč se vzdá luku a dostane velký obdélníkový štít za který se vejdou dva lidé. Při použití těchto jednotek ve hře, hráči při vyřazení na místě zásahu zanechají nejen šípy, ale i luk. Ten pozdějí může štítonoš sebrat a použít pokud již štít není výhodou.
Časový limit
5 - 10 minut (dle počtu hráčů) – tehdy vyhrává tým který má více lidí na hřišti.
Cíl
Získat co nejvíce bodů.
Hřiště
Typicky obdélník o velikosti volejbalového hřiště (18x9m) rozděleného na 3 části 7,5+3+7,5m. Prostřední pruh slouží jako tzv. safe zone. Na hřišti jsou rozmístěné překážky dle zvoleného tématu hřiště. Na každé straně je 1 velká a 4-6 malých (podle počtu hráčů).
Popis hry
Sherwood battle nonstop je obdobou verze klasik. Na začátku jsou a) všechny šípy v safe zone b) každý hráč má 1 šíp a zbytek je v safe zone a hráči jsou na nejvzdálenejších okrajích hřiště . Během hry se hráči snaží zasáhnout soupeře pomocí šípů, které se jim podařilo ukořistit. Šípy je možné sbírat jakékoliv a kdykoliv.
Nesmí se střílet po hráčích, kteří jsou v safe zone (oběma nohama). Hráči se mohou pohybovat pouze po své půlce a safe zone – ta je sdílená.
Body získává tým za zásah protihráče (1b končetiny a luk, 2b trup, 3b hlava ???) nebo shozením malých terčů u nepřítele (2b).
Časový limit
10 - 15 minut (dle počtu hráčů a dohody).
Cíl
Přežít do konce.
Hřiště
Typicky okruh nebo čtverec o velikosti dle počtu hráčů. Na hřišti jsou rozmístěné překážky dle zvoleného tématu hřiště a to do kruhu kolem středu. Jsou použity pouze malé překážky.
Popis hry
Sherwood battle zabíjená je nejrychlejší verze souboje vhodná pro malé skupinky. Větší skupiny se musí rozdělit na dvě party.
Hráči začínají bez šípů. 2 šípy na osobu jsou umístěny uprostřed hřiště. Hráči začínají na okraji hště stejně daleko od šípů. Během celé hry platí, že hráč může mít max 1 šíp. Během hry se hráči snaží zasáhnout soupeře pomocí šípů, které se jim podařilo ukořistit. Šípy je možné sbírat jakékoliv.
Hráči se pohybují po celé ploše bez omezení.
Pokud je hráč zasažen (kamkoliv) je vyřazen a opouští hrací plochu. Pokud chytí šíp v letu má 1 život navíc. Pokud chytí šíp, který ho zasáhl, zůstává ve hře, ale nemá život navíc.
Časový limit
5 minut, hra obvykle končí mnohem dřív.
Cíl
Ubránit/ dobýt pevnost.
Hřiště
Typicky obdélník o velikosti volejbalového hřiště (18x9m). Na jednom konci hřiště je pevnost a na zbytku ostatní překážky dle zvoleného tématu hřiště.
Popis hry
Sherwood battle pevnost je pro skupiny do 12 hráčů. Skupina se rozdělí na 2 nerovnoměrné týmy. Ten slabší hájí pevnost a silnější dobývá. Na začátku jsou 2/3 šípů v pevnosti a zbytek u dobyvatelůkteří jsou opačném konci hřiště než pevnost (‚byl by dobrý obrázek s náčrtem rozestavení‘). Během hry se dobyvatelé snaží dostat k pevnosti a zazvonit na zvonec. Obránci se jim v tom snaží zabránit vyřazením soupeře pomocí šípů, které se jim podařilo ukořistit. Šípy je možné sbírat jakékoliv a kdykoliv.
Pokud je hráč zasažen (kamkoliv) je vyřazen a opouští hrací plochu. Vrátit se může pouze pokud jiný nevyřazený člen jeho týmu rukou chytí letící šíp.
Časový limit
10 minut – tehdy vyhrává tým bránící pevnost.